Pi-air van Hooijdonk: Het verhaal achter de snor
Pierre met snor op de Turkse tv: hoe zit dat?
"Haha, dat vraagt om uitleg, hè. Sinds vrijdag loopt op de Turkse tv een reclamespot waarin ik te zien ben met een opplaksnor. Of eigenlijk moet ik zeggen met verschillende snormodellen. Het is een spot voor Cola Turka, zeg maar de tegenhanger van Coca Cola en Pepsi. De boodschap die ze willen uitdragen is dat mensen die Cola Turka drinken, zich écht Turks voelen. En wat is een herkenbaarder symbool van Turkije dan de snor? Ze hadden eerst een Amerikaanse acteur als uithangbord, maar nu hebben ze mij gevraagd. De opnames hebben vijf, zes uur geduurd."
Hoeveel verzoeken voor commerciële deals krijgt een bijna-kampioen van Turkije per week?
"Niet zo heel veel, hoor. De meeste dingen houden ze bij de club meteen af. Maar dit vond ik zelf aardig om te doen. Cola Turka wil ook iets doen tijdens het EK in Portugal. Ik weet nog niet precies wat ze willen. Ik zie het wel. Ik hoor later deze week ook de uitslag van het eerste spotje. Sinds vrijdag kunnen mensen per sms aangeven welke snor ze het beste bij me vinden passen. Met die snor blijf ik de komende periode dan in de reclame verschijnen."
Het volledige filmpje - zonder ondertitels, dus roep je Turkse buurman erbij - is hier te bewonderen
AD.nl, 11 mei 2004
Sharennnn!